wtorek, 19 marca 2019

Muzycy o "North Park" tuż przed otwarciem marcowej trasy koncertowej!


O "North Park", przygotowaniach i współpracy pomiędzy muzykami składu opowiadają: Erik Johannessen (puzon), Dominik Bukowski (wibrafon), Paweł Urowski (kontrabas), Przemysław Jarosz (perkusja) oraz sam lider - Wojciech Staroniewicz (saksofony).




Już jutro, z pierwszymi nieśmiałymi podmuchami wiosny, rozpoczyna się marcowa trasa koncertowa projektu "North Park" wybitnego polskiego saksofonisty - Wojciecha Staroniewicza. Zarówno trasę, jak i album, zapowiadałam już w lutym /link/, 8 marca natomiast w pełnym zachwycie świętowaliśmy premierę tej długo wyczekiwanej płyty /link/.
Trasa obejmie, póki co, cztery miejscowości, z czego już w najbliższy piątek, 22.03, usłyszymy muzyków na deskach Sali Wielkiej CK Zamek w Poznaniu, gdzie wystąpią w ramach cyklu JazZamek:


Zanim Panowie pojawią się z projektem na scenie, miażdżąc zupełnie nasze umysły i dusze niewyobrażalnym ładunkiem piękna i czarów, sprawdźmy, co każdy z nich ma do powiedzenia na temat projektu:
"I’ve always loved Wojtek’s positive energy towards music. It feels so right to be a part of his spiritual and jazzy journey in life and music." - Erik Johannessen, puzon. 
Wojciech Staroniewicz - saksofon, Erik Johannessen - puzon
"North Park to dla mnie spotkanie przyjaciół o różnych temperamentach muzycznych, których łączy chęć wyrażania emocji poprzez muzykę. To zderzenie słowiańskiej energii ze skandynawską sonorystyką. Mam wielką przyjemność grać w tym zespole." - Dominik Bukowski, wibrafon. 
"North Park", Premiera: 08.03.2019, Allegro Records

"Wojtek Staroniewicz to muzyk o olbrzymiej pasji do grania, inspiruje i jako człowiek i jako wybitny saksofonista. Ma mnóstwo pozytywnej energii. Jest wielkim profesjonalistą, dla mnie osobiście to wielkie wyróżnienie grać w jego zespole." - Paweł Urowski, kontrabas.

Współpraca z zespołem Wojtka Staroniewicza to wielka przyjemność i muzyczne wyzwanie. Z Dominikiem i Pawłem znaliśmy się wcześniej z różnych innych formacji, ale postaci Wojtka i Erika były dla mnie zupełnie nowe. Kilka dni prób i następujących po nich kilka koncertów pozwoliły nam przygotować się do wejścia do studia, gdzie w trzy dni zarejestrowaliśmy materiał, który teraz prezentujemy na żywo. Składają się na niego kompozycje Wojtka, które zróżnicowane stylistyczne proponują słuchaczowi bardzo szeroki wachlarz barw i kolorów. Każdy znajdzie tam coś dla siebie, zarówno wśród słuchaczy jak i nas wykonujących tą muzykę.” - Przemysław Jarosz, perkusja.
Na koniec - kilka słów od samego lidera składu, pomysłodawcy i kompozytora: 

fot. Anna Płonka, Lubostroń, 2017
"Bodaj podczas nagrywania <Passing> z Loud Jazz Bandem zaproponowałem Erikowi wspólne nagranie płyty, na co chętnie się zgodził. Tak, że pisząc muzykę miałem w głowie brzmienie puzonu, ale także wibrafonu Dominika Bukowskiego, z którym znamy się i gramy od wielu lat w różnych składach. W sekcji rytmicznej chciałem mieć jak najbardziej kreatywnych i otwartych muzyków. Dlatego zdecydowałem się na Pawła i Przemka. Teraz jestem naprawdę szczęśliwy, że mam taki mocny zespół i nagraną wspólnie płytę." - Wojciech Staroniewicz, saksofony, kompozycje.



Tymczasem - do zobaczenia na trasie koncertowej!!!  A kto jeszcze nie miał okazji zaopatrzyć się w album, można uczynić to na stronie wydawnictwa Allegro Records bądź w salonach sieci Empik.



Marta Ratajczak




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz